Direktlänk till inlägg 22 mars 2009

Lära känna sig själv

Av Koalan - 22 mars 2009 22:11

Det här är första gången jag bloggar har läst några och kommit fram till att man kan ju skriva vad man känner för. Min blogg blir nog inte så rolig för jag tänkte använda den till att skriva ur mig mina demoner. Låter lite tokigt och det är det nog också.


Jag har just kommit på en stor sak om mig själv. Finns stora risker att jag lider av deprissioner inte så att jag vill ta livet av mig eller så nej utan små som jag själv inte märkt förrän nu.

Separerade för 1 år sen från en man som jag levt med i ca 10 år och har inte då anat något, men nu när jag träffade en ny man som jag lever ihop med så slog det mig en dag att det är inte männen i mitt liv det är fel på utan mig. Jag tyckte nämligen att han började ta avstånd och inte riktigt trivdes i sitautionen och det va precis så i mitt tidigare förhållande. Men det är inte dom som drar sig undan det är jag som stöter dom  ifrån mig.

Det börjar med att jag stör mig på allt och analyserar allt. Får ångest och dylikt, svårt att beskriva i ord, det blir rörigt helt enkelt. Allt dom gör blir fel och försöker dom rättta till det så blir det värre.

 Så nu behöver jag bara hitta ett sätt att hantera detta utan att skada min omgivning. Framförallt inte förstöra ett förhållande till.


Återkommer om hur det går med detta framöver.


Verkligheten är läskig ibland

Godnatt



 
 
Sussi

Sussi

22 mars 2009 22:40

Välkommen till bloggvärlden.
Kram på dig!

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Nettan

Nettan

23 mars 2009 10:41

Jag finns här för dig. Kram

http://blomman1972.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Koalan - 8 april 2009 19:14

Funderade på det där med statistik finns ju statistik på allt... undrar om det finns en statistik på  hur mycket statistik det finnas.   hmm ...

Av Koalan - 8 april 2009 17:17

Dom hade en omröstning om påskkärringar på radio idag där 5 personer avgör huruvida dom skulle vara kvar eller inte,hörde dock aldrig resultatet så därför startar jag en egen omröstning.   Men det visade sig också att det fanns en statistik att påskk...

Av Koalan - 2 april 2009 23:01

Idag har shoppingdemonen besökt mig det är kul men dyrt. Min äldsta son tyckte då att vi skulle åka ner på stan (han passar på att vara med när jag har besatt), sagt och gjort vi åkte ner på stan. Kan lova att det gick lappar och då snackar vi 4 siff...

Av Koalan - 2 april 2009 08:34

Läste på aftonbladet i går Lisa Magnusson krönika om ipred, där skriver hon att hon tycker det är bästa aprilskämtet hittills http://www.aftonbladet.se/debatt/lisamagnusson/article4793001.ab Min tanke blev då hur många är det som tror att det är ett ...

Av Koalan - 29 mars 2009 16:50

Helgen har haft temat kortspel, fredagen kom farsan över och då blev det femkorts poker. Det gick hyfsat. Igår vart det Texas Holdem hemma hos en vännina vi va där för att gratta hennes dotter. Blev inga vinster för min del denne kväll,fick in lite p...

Presentation

Omröstning

Ska påskkärringarna vara kvar eller ska dom bort?
 Ska INTE vara kvar.
 Ska vara kvar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<<
Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards