Alla inlägg under april 2009

Av Koalan - 8 april 2009 19:14

Funderade på det där med statistik finns ju statistik på allt... undrar om det finns en statistik på  hur mycket statistik det finnas.


hmm

Av Koalan - 8 april 2009 17:17

Dom hade en omröstning om påskkärringar på radio idag där 5 personer avgör huruvida dom skulle vara kvar eller inte,hörde dock aldrig resultatet så därför startar jag en egen omröstning.


Men det visade sig också att det fanns en statistik att påskkärringarna minskar för varje år. Då kan man ju fråga sig vad skapar denna minskning, är det kulturkrockarna, överarbetade föräldrar, rädsla för tiggeri stämpel. Ja förslagen kan vara många.

Minns själv när jag var liten hur man med spänn förväntan på Skärtorsdagsmorgon(det är väl då dom kommer kärringarna) undrade hur mycket godis man skulle få (slantar funka också).  Mamma hade planerat alla kläder och man hade allt detta smink i ansiktet och dagen före ritat massor med påskkort (hade ändå alltid för några). Nu säger man tyst till alla när det ringer på dörren och väntar tills dom har gått (så kom inte och hälsa på skärtorsdag jag öppnar inte dörren). Den största anledningen till att man inte öppnar är för man har ju inget att ge dom man är lika dåligt förberedd varje år, dessutom har man ju jobbat hela dagen.

Nej det va nog faktiskt bättre förr (är det ålderskris eller?)


Jag tror i alla fall att det är orken och tiden som inte finns man vill ha lugnt och skönt när man kommer hem inte sminka ungar och fara runt och "tigga" godis av grannarna.


Dags att laga krubb Chilliconcarne beställt av grabben, hade nog valt det samma om jag fick bestämma.


Kram på er alla


Av Koalan - 2 april 2009 23:01

Idag har shoppingdemonen besökt mig det är kul men dyrt. Min äldsta son tyckte då att vi skulle åka ner på stan (han passar på att vara med när jag har besatt), sagt och gjort vi åkte ner på stan.

Kan lova att det gick lappar och då snackar vi 4 siffriga såna, men kul va det och det va ju trots allt sånt vi behövde (nästan allt i allafall).

Självklart så lönade det sig för grabben att vara med ett 8GB minneskort till mobil och ett par jeans blev hans del, en jacka två par skor till mig, byxor till lillpojken och skor till sambon. Nu ska nog alla vara nöjda fått lite allihopa.

Men nu blir det att hålla igen plånboken resten av månaden annars är det risk att det tar slut för tidigt.

Imorgon ska man dessutom handla present till en av lill pojkens kompisar det är nämligen kalas till helgen, vilket han ser fram emot massor. 


Godnatt på er alla

Kram Shoppoholiken

Av Koalan - 2 april 2009 08:34

Läste på aftonbladet i går Lisa Magnusson krönika om ipred, där skriver hon att hon tycker det är bästa aprilskämtet hittills http://www.aftonbladet.se/debatt/lisamagnusson/article4793001.ab

Min tanke blev då hur många är det som tror att det är ett skämt och fortsätter i samma tempo som tidigare och sen dyker ett krav ner i brevlådan (inte kul).

Det här med ipred gör ju en trots allt lite mer försiktig skulle då inte utmana ödet, har inte råd med det. (med min tur så får man ett krav direkt)
Men man vill ju ha endel serier som man håller på tittar på, men men man får väl följa tidningarna och se vart det barkar hän innan man forsätter.


Tack och Hej leverpastej

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Ska påskkärringarna vara kvar eller ska dom bort?
 Ska INTE vara kvar.
 Ska vara kvar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards